Som inredningsdesigner saknade jag ofta mönster som förstärker den unika atmosfären, känslan i vår miljö. Vi vet ju idag att former och färger är starka sändare och kommunikatörer. Jag längtade efter att finna den leverantör som använde både färgen och den geometriska formen fullt ut i sitt uttryck. Men det visade sig inte vara så lätt.
Jag har alltid varit mån om att göra ett bra jobb där jag är. Gillar det som är genuint, det som är äkta på riktigt. Jag började rita geometriska mönster själv. Det visade sig vara sacred geometry, det som universum, vår natur och all materia består av.
Mönster i sacred geometry och färger är inställda på en finstämd vibration som därigenom förstärker egenskaper, kvalitéer och stämningar i människan och rummet. Mönstren förmedlar en tydlig balanserande energi i kombination med färgens vibration. Vi behöver miljöer som stödjer det vi behöver mer av i livet.
De ekologiska materialen är inte bara en snygg produkt. De är också ett verktyg i vardagen att förstärka just det du vill förstärka. När vi förändrar vårt sinne, väljer medvetet, förändrar vi också vår verklighet.
Jag är uppvuxen på gård väldigt långt ut på landet. Älskade som liten att gå naken i naturen med gummistövlar. Att känna friheten och balansen. För mig är allt energi. Jag har alltid påverkats lätt av min omgivning, om personer är glada, arga, ledsna eller en inredningsmiljö som förmedlar positivism eller obalans. Jag tror att vi alla känner och påverkas medvetet eller omedvetet.
När jag arbetade som socionom hjälpte jag personer att se var de befann sig. Vilka mål de ville uppnå och vilken miljö de behövde omge sig med för att uppnå en förändring. Som inredningsdesigner skapar och balanserar jag med former, färger och material den atmosfär som människor och företag vill förstärka och därmed förmedla.
Studier visar hur tanken och känslans kraft påverkar resultatet, det du skapar i ditt liv. Min önskan är att du tar steget in i känslan och den atmosfär som du vill vara i. Vad drömmer du om? Vad vill du ha? Hur känns det att ha det och vad betyder det för dig att äga den kvalitén. I dig själv, i ditt liv eller organisation? Produktnamnen förmedlar ett budskap om den kvalité du vill förstärka.
Med samma vibration innanför och utanför oss själva, skapar vi vår bästa verklighet.